skip to Main Content
Hold Dig I God Form

Hold Dig I God Form

At holde sig i form handler om at træffe gode valg og gøre det konsekvent. Med de konstante forstyrrelser af familie og arbejde eller skole kan det være let for din krop at glide ud af form, før du selv opdager det. Heldigvis behøver du ikke at være opmærksom på kost og motion bare for at bevare dit fitnessniveau. Du skal bare adoptere og inkorporere nogle gode vaner og holde dem.

Tag en rask tur hver dag.

Gør det til en permanent del af din daglige rutine, så du kan nyde kardiovaskulær sundhed, stresshåndtering og vægttab. Vælg en rute med et behageligt landskab som en park eller gå som en del af din transport til og fra arbejde. Brug sneakers og klæd dig på med behagelige tøj, så du kan tilpasse dig enhver temperatur. Gå i mindst 30 minutter hver dag for det optimale resultat.

Træn med vægte.

Brug modstandstræning til at opretholde muskelmasse, fremme knoglernes sundhed og stimulere dit stofskifte. Træn tre dage om ugen, hvor du udfører øvelser som brystpres, benpres, siddende træk og overhead pres. De fleste fitnesscentre har et maskine kredsløb, du med fordel kan følge. Træn hele din krop hver træning.

Hold dig væk fra forarbejdede fødevarer.

Eliminering af forarbejdede fødevarer fra din kost vil hjælpe med at slippe af med tomme kalorier, der har tendens til at lægge vægt uden at tilbyde meget med hensyn til ernæring. Udskift hvidt mel, sukker og forarbejdede kød med brun ris, fuldkorn, frugt, grøntsager og magert kød. Spis 5 til 6 små, men afbalancerede, måltider om dagen. Undgå at fylde dig selv. I stedet for at spise indtil du er fuld, skal du bare spise, indtil du ikke længere er sulten.

Tip

Hold din motivation op ved at få dine venner og familie involveret i fitness. At opretholde en sund livsstil er nemmere, når du har støtte fra folk, der gør det samme sammen med dig.

Advarsel

Hvis du aldrig har været trænet før, søg vejledning fra en træningsperson, der hjælper dig med at komme i gang sikkert.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *